MENU GŁOWNE
Odliczamy Czas
Czas odliczamy od 200 dni, i mamy nadzieje ze szybko minie, ale nie tylko do GTA 4 także powloi minie nam szkoła i zacznią sie wakacje, i prawdopodobnie gracze spędzą czas przed GTA 4
Pierwsza informacja ukazana została na tragach E3 w 2006 rok. Na konferencji prasowej Peter Moore z Microsoftu zaprezentował swoim ramieniu logo Grand Theft Auto 4. Po jakimś czasie Powstała oficjalna strona na której miesiąc przed ukazaniem się oficjalnego trailera włączone zostało odliczanie do premiery owego filmu. Film można było zobaczyć już 29 marca br. Dowiadujemy się z niego że gra toczyć się będzie w Liberty City(New York), głównym bohaterem będzie postać ze wschodu o wyglądze i akcencie wskazującym na rusa.

Już kilka dni później władze miasta Nowy York wyrażają sprzeciw że gra została umieszczona w najbezpieczniejszym wielkim mieście. Z prasy zaczynają napływać kolejne informacje:

-Głównym bohaterem jest Niko Bellic - przybysz z Europy Wschodniej.

-Statua Szczęścia to po prostu w grze Statua Wolności, tak samo budynek DUMBO (Down Under the Manhattan Bridge Overpass) jest znany jako BOABO (Beneath the Offramp of the Algoquin Bridge Overpass).

-Odpowiedniki dzielnic Brooklyn = Broker; Manhattan = Algonquin; Queens = Dukes; Bronx = Bohan; New Jersey = Alderney.

-Obszar gry jest mniejszy niż San Andreas, jednak bardziej oddaje klimat wielkich metropolii - nie ma tu miejsca na lasy czy pustynie. Liberty City przyciąga wzrok piękną architekturą czy wieżowcami.

-Niewykluczone, że będzie tryb multiplayer.

-Nie będzie samolotów, którymi będziesz mógł polatać. Rockstar chce stworzyć grę realistyczną, czyli taką, w której nie musisz zostać pilotem.

-Przechodnie są bardziej realistyczni. Są też rzeczy takie jak dym, siadanie na ławkach, czy bogata czerwień wśród innych rzeczy.

-Rockstar bardzo ciężko pracował nad systemem celowania - można się spodziewać ogromnego postępu i zmian w stosunku do poprzednich części.

-Nie będzie już dokuczliwych loading screenów podczas gry, nawet przy wchodzeniu czy wychodzeniu z pomieszczeń.

-Podczas prac nad grą, Rockstar poradził się aktywnych i byłych policjantów i postanowił stworzyć bardziej realistyczne wątki kryminalne.

-Rockstar poszukuje aktorów z głosami pasującymi do postaci, nie kładzie dużego nacisku na popularność. Również poszukiwane są ścieżki dźwiękowe, które wiernie oddadzą klimat nowoczesnego Liberty City.

-Telefon komórkowy będzie ci potrzebny do kontaktu z innymi osobami w grze.

-Znacznie polepszono efekty wizualne. Refleksy wschodzącego i zachodzącego słońca odbijają się i oświetlają detale budynków; ulice będą dziurawe. Takie tereny będą dawały w końcu oczekiwany efekt - ludzie zaczną omijać dziury, czy wysypany gruz.

-Rockstar daje graczom o wiele więcej swobody i daje im możliwość decydowania o swoim losie.

-Fabuła jest zbudowana trochę inaczej niż w poprzednich częściach.

-Prace nad grą rozpoczęły się w 2004 roku.



Osoby które mieli okazje testować beta wersję gry ogłaszają kolejne info:

-efekty wizualne stoją na wysokim poziomie.

-otwieranie zamkniętych samochodów przez wybijanie szyby.

-będą helikoptery i będzie można nimi latać.

-Możliwość wspinania się.

-zabraknie możliwości uczęszczania na siłownie.

-będzie możliwość randkowania jak w San andreas.



Kolejne info z prasy:

-Będzie możliwość zmiany ubioru.

-Liberty City zwiedzać można na kilka sposobów - od spaceru pieszo, po podróż pociągiem czy lot helikopterem.

-Mosty łączą poszczególne dzielnice miasta- np. Algonquin (Manhattan) z Broker (Brooklyn) lub Dukes (Queens)

-Samochody krążące po mieście nie są już jak pudełka od zapałek. Model uszkodzeń, fizyka jazdy zostały stworzone od nowa z iście szatańską precyzją. Podobnie jest z teksturami, ale to już inny temat.

-Policjanci zmądrzeją i miejmy nadzieję, że nie będzie już akcji typu pościg pieszo za lśniącym Infernusem, czy strzelanie w mur.

-Nie będzie możliwości modyfikacji gracza tak jak w San Andreas (otyłość, mięśnie etc.)

-Prawdopodobnie będzie możliwość załadowania własnej muzyki w formacie mp3.

-Handel nieruchomościami nie jest już tak istotny jak w poprzednich częściach. R* definitywnie stawia na bardzo ciekawą fabułę, a to by wyglądało bez sensu, gdybyśmy na początku zobaczyli biednego przybysza, a po kilku dniach staje się miliarderem.

-Nie zobaczymy starych przyjaciół, czyli postaci z poprzednich wersji GTA.

-Powrócą komediowe wątki oraz tzw. wstawki z jajami (dajmy przykład: w GTAIII były to między innymi poprzekręcane plakaty filmowe jak np. BADFELLAS).

-Gangi będą miały duże znaczenie dla fabuły, jednak ich członkowie nie będą najważniejszymi postaciami w grze.

-Szczegółowość niektórych elementów, jak drzew czy budynków, uległa olbrzymiej poprawie, w stosunku do poprzednich częsci GTA.

-Dan Houser oświadczył, że jeszcze nikt wcześniej nie podjął się umieszczenia tak wielkiego miasta w grze z ogromnym naciskiem na detale.



Dan Hauser z Rockstar Games poinformował ze konsola Xbox 360 w wersji Core bez dysku twardego sprawia kłopoty i problem umieszczenia całej gry na jednym krążku DVD-DL. Z prasy dowiadujemy się że w Libery City będzie działać komunikacja miejska ze szczegółowymi rozkładami jazdy a główny bohater będzie mógł swobodnie nimi podróżować.

Następne info z prasy:

-Kiedy Niko znajdzie się obok bankomatu, na dole ekranu pojawi się ikonka przycisku. -Prawdopodobnie po jej naciśnięciu, Niko będzie mógł wyjąć z maszyny określoną sumę.

-Dzięki wykorzystaniu nowego systemu fizyki w grze, gracz wręcz poczuje przejeżdżający obok pojazd oraz będzie mógł usłyszeć radio w nim grające.

-Zmieniono sterowanie pojazdami.

-Kiedy wybierzesz osobę ze swojej listy kontaktów w telefonie komórkowym, pojawi się lista czynności, np. spotkajmy się tutaj etc.

-Granie w tryb co-operative podczas rozgrywki jednoosobowej nie będzie możliwie, jednak pojawi się taka opcja w multiplayerze.

-Kontynuując tradycję - nie będzie trybu FPP.

-W grze nie zobaczymy Strefy Zero.

I znów info z prasy:

-Roman, kuzyn głównego bohatera, posiada upadającą firmę taksówkarską. Ma poważne kłopoty finansowe oraz zatargi z gangami.

-Niko będzie mógł chudnąć, jak i przywierać na wadze.

-Niko potrafi wychylać się zza rogów i następnie strzelać. Potrafi też oprzeć się o ścianę i wyciągnąć broń.

-Zlecenia główny bohater otrzymuje na telefon komórkowy.

-Będzie możliwość ustawienia listy swoich spraw.

-Kradzież samochodów będzie wymagać siły.

-Główny bohater jest naprawdę zaniedbany - ma zarost i ubiera się w najtańszy dres.

-Niko był zaangażowany w handel ludźmi.

-Kuzyn Nika, Roman jest zadłużony na tysiące dolarów;

-Będziemy mogli odbierać naszym bohaterem wiadomości tekstowe(SMS) za pomocą telefonu komórkowego;

-Nasz telefon komórkowy będzie wyposażony w aparat dzięki czemu jak się można domyślić będzie możliwość robienia zdjęć;

-Przechodnie nie będą tacy sami, ich sposób poruszania będzie bardziej realistyczny.

Kolejne info, tym razem z prasy brazylijskiej:

-Przechodnie będą używać publicznych telefonów, oraz komórek do najróżniejszych celów - np. by wezwać taksówkę. Również Niko nie pozostaje na spalonym. Jednak telefon gracza będzie bardziej rozbudowany - oprócz informacji o zleceniodawcach znajdziesz w nim również informacje dotyczące przebiegu rozgrywki, oraz statystyki gry.

-Ciekawą funkcją owego telefonu jest możliwość rozpoczynania poszczególnych misji za pomocą jednego połączenia.

-W każdej dzielnicy zachowanie ludzików będzie inne.

-Główny bohater może wspinać się po drabinach, oraz wieżowcach. Kiedy już ci się kompletnie znudzi życie, będziesz mógł również wejść na słup wysokiego napięcia.

-Oprócz łażenia jak małpa po słupach, Niko będzie mógł również pływać.

-Pozycja i zachowanie kamery podczas jazdy prawdopodobnie będzie lepsza, niż w niektórych grach wyścigowych.

-Potwierdzona została krótka lista pojazdów:
-promy
-łodzie
-samochody (to chyba rzecz jasna)
-pociągi
-helikoptery
-kolejki linowe
-kolejka górska
-dla wirtualnych dawców narządów przewidziano również motory (szok)




W dzień matki znów mamy nowe informacje o GTA4. Będzie uplepszona kamera podczas grania i widok z pierwszej osoby jadąc samochodem. Efekty pogodowy nie będą odgrywały tylko wizualną rolę. Ilość pojazdów i przechodniów będzie zależeć od pory dnia lub nocy, a ukończenie niektórych misji będzie zależeć od tego, kiedy ją wykonujemy. Przejazd przez całe Libert City będzie trwał niecałą godzine. Będzie także metro.

Info z prasy:

-Pomimo wieku, nadal będziesz mógł skakać po dachach budynków.

-Będziesz mógł otwierać bagażnik w samochodzie, który ukradłeś.

-Nie będzie samolotów, jetpacka i rowerów.

-Wersja demonstracyjna IV zaczyna się w dzielnicy zwanej Broker, czyli na tej samej ulicy gdzie kuzyn Nika ma upadającą firmę taksówkarską;

-Kamerą będzie można hulać w każdą stronę, uwzględniając górę i dół;

-W głównym biurze firmy Romana jest biurko, na którym stoi telefon i radio, z którego wychodziły dźwięki muzyki;

-Na ścianach biura widać niewyraźne rysunki, a same ściany są obdrapane;

-Podczas grania słychać było przechodnia wołającego: Quote: Nie widzę mojego psa przewodnika!;



-Inny przechodzeń wrzeszczy, ubliżając korzystającemu w tym momencie z budki telefonicznej;

-Bezdomni spotykają się wokół palących się beczek, dorzucają coś do ognia by nie zgasnął;

-Jak popchniesz gałkę analogową w lewo, Niko przechyli się w lewo bardzo naturalnie;

-BOABO to nazwa terenu, gdzie znajdują się doki;

-Nawet po wyjściu z samochodu radio dalej będzie grać.

-W Broker panują twarde zasady;

-Jadąc przez Liberty City zobaczymy wiele brudnych i obskurnych miejsc oraz graffiti na ścianach i murach;

-Klimat w dzielnicy Broker jest nieprzyjemny;

-Za wszystkie swoje przewinienia nasz bohater będzie ponosił konsekwencję;

-Budynki będą pełniły bardzo istotną rolę w rozgrywce.

-Producent kładzie ogromny nacisk na wnętrza. W demie widać, jak Niko śmiga z bronią po pięknie umeblowanym mieszkaniu.

-Poprzeczka przy tworzeniu gry umieszczona jest naprawdę wysoko. Oprócz niezwykle szczegółowych wnętrz, na zewnątrz napotkamy np. ludzi siedzących na tarasie, czy usłyszymy śpiew ptaków.

-Promienie słoneczne nie będą mogły się przedrzeć przez ogromne blokowiska. Będzie działo się tak, gdy np. będziesz przemierzał dzielnicę handlową.

-Powróci znany, sprawdzony sposób na zarobienie kilku zielonych. W GTAIV będziesz miał możliwość obrabiania sklepików. Tym razem, gdy przy kradzieży nie uważał, oraz gdy będziesz siedział w sklepie aż do przyjazdu panów policjantów - wpadniesz w niezłe kłopoty. Zasada bierz i spadaj będzie jak najbardziej na miejscu.



Podpunkty to w większości cytaty z http://zaibatsu.pl/ To narazie wszystkie informacje jakie udało mi się znaleść w internecie. O kolejnych informacjach będę informował w newsach a ten artykół będę aktualizował co miesiąc.
REKLAMA
Statystyki W3C

Valid XHTML 1.0 Transitional

Copyright 2007 by www.GTA4u.prv.pl All rights reserved.